Wednesday, May 26, 2010

cred ca despre politica azi...sau?

Zilele trecute am terminat de citit o carte despre viata unui copil evreu in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Ma gandeam oarecum cu jind la faptul ca pe atunci lucrurile erau mai simple, oamenii erau ori buni, ori rai. In ciuda faptului ca totul era greu, chiar si respiratul,parca era mai bine.
Am cateodata momente in care sustin ca mi-ar fi placut sa traiesc intr-o alta epoca, sa traiesc alte vremuri si evenimente.
Azi mi-am dat seama ca istoria se intampla peste tot in jurul nostru. Si nu ma refer la faptul ca ceea ce scriu acum deja intra in istoria de acum 5 minute. De cand te-ai nascut si pana acum, iti dai seama cate lucruri s-au schimbat?
A cazut blocul comunist cand eu aveam 3-4 ani.
Am intrat in tranzitie imediat dupa, condusi de un nene cu nume pur romanesc pe care il iubesc femeile si astazi.
21 de ani dupa caderea comunismului, suntem inca profund impregnati de spiritul de beton umed.
Iti dai seama cata istorie s-a putut desfasura pe langa mine,pe langa tine: am trecut de la singurele papusi romanesti, la cele Barbie, de la autoturismul Dacia la Renault, Ford, Mercedes sau Volkswagen, de la fura cat poti la fura pana nu mai poti.
Au aparut internetul, telefoanele mobile, calculatoare, laptopuri, s-a concretizat Uniunea Europeana, au fost prabusite turnurile gemele, a inceput razboiul impotriva terorismului, am aderat la U.E, a crescut euro, s-a extins euro, s-a depreciat euro, s-a depreciat dolarul, s-a prabusit economia S.U.A, si-a revenit,a murit papa, a venit alt papa, avem roboti de bucatarie, scutece dispensabile, medicamente pentru boli inventate, toalete care se spala singure, avem supermarketuri doldora de mancare, zeci de feluri din acelasi fel, oamenii care mor de foame in Africa, oamenii care mor de foame langa noi, avem prieteni pe Facebook, Twitter, Hi5, Messenger, Friendster, Shelfari, MSN.
Vrem bani, case, masini noi, putere, viteza mai mare la internet, viteza si mai mare la autobuz, la tren, la avion, haine noi, pantofi noi, oameni noi, copii noi, vrem sa tragem de timp, sa treaca timpul mai repede, sa nu mai fie relativ, sa fie relativ, vrem tratamente pentru depresie, nevroza, stres, schizofrenie, bulimie, anorexie, dependenta, alcoolism, SIDA, cancer.
Suntem inconjurati!...dar singuri

7 comments:

K said...

Lururile nu au fost niciodata simple decat dupa ce s-au intamplat.
Niciodata alb si negru decat dupa o poza cu film alb si negru.
So....Ce a fost va mai fi.

semidaniel said...

va invidiez..........mult cred.....pe tine, beti, laura(pe voi va mai citesc uneori) pt k aveti timp sa simtiti si pt ca va faceti timp sa povestiti despre asta atat de libere, de sincer si de simplu, fara teama, fara ipocrizie, fara alte intentii....o sa scot si eu de la praf scrierile mele din vremea cand eram la fel de tanara si prietena cu scrisul si poate scoatem o carte:))

cami p said...

sincer,cred ca e tare bine ca scrii,vorbele zboara oricum.sa fie cu folos!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

sinteza celor scrise mai sus: Nimic nou sub soare, cu exceptia zilelor fara soare.

Unknown said...

cartea citita era cumva a lui Viktor Frankl?

carmen said...

nu, era eric emmanule schmidt (sper ca am scris bine)